Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Május 22-én jött el annak az ideje, hogy a városvezetés megtárgyalja és jóváhagyja a gödöllői önkormányzat 2024-2029 közötti választási ciklusra vonatkozó gazdasági programját. A 11 oldalas dokumentumban foglaltakat 13 igen szavazattal és 1 tartózkodással fogadták el a települést irányító grémium tagjai. A napirendi pont tárgyalása során két, említésre méltónak tekinthető „esemény” történt.
Az egyik, hogy a lokálpatrióta klubos többséghez képest ellenzéki szerepkörre kárhoztatott GDL Pelikán Szövetségben a Gödöllőiekért Egyesület képviselője, Debreczeni Attila összességében jónak, támogathatónak nevezte a programelemeket, azzal, hogy szerinte a végrehajtani tervezett elgondolások prioritását meg kellene határozni. Az egyesület elnökének gondolatmenete azért tűnt kissé visszásnak, mert a ciklusprogram célkitűzéseit alapvetően Gödöllő Város Önkormányzatának Integrált Településfejlesztési Stratégiája (ITS) és a Gödöllői Lokálpatrióta Klub választási programja határozza meg. Ha ehhez hozzávesszük, hogy a GDL Pelikán tavaly tavasszal a kommunális adó eltörlésével kampányolt, különösen bizarr megvilágításba helyeződik „jónak és támogathatónak” titulálni – például – az alábbi sorokat: A kommunális adó a lakosság által igénybe vett infrastruktúra (út, kerékpárút és járda, valamint csapadékvíz-elvezetés) fejlesztésére és fenntartására szolgál, az erre fordítandó források kisebb részét adva. Az adó hiányában a gödöllőiek által eddig megszokott fejlesztések és fenntartási, üzemeltetési munkák ellehetetlenülnének, az adó mértékének csökkentése ezért – változatlan állami szabályozási környezetben – nem lehetséges.
Hogy a témakör tárgyalása más szempontból is emlékezetes legyen, arról Bárdy Péter alpolgármester „gondoskodott”, aki egy együttműködési felvetésre reagálva – Gémesi György megrökönyödését is kiváltva – az alábbiakat találta mondani: