Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
15 éve mutatták be gödöllői, szadai és veresegyházi teltházas vetítéseken az 55 éve, 1970-ben megszüntetett Gödöllő-Veresegyház vasúti szárnyvonal történetét elbeszélő filmet, a „Volt egyszer egy Kismuki...” című alkotást. A filmet a G5 MozgóKépMűhely tagjai, Fuszenecker Ferenc és Szabadi Attila készítették. A másfél évtizeddel ezelőtt készült, mintegy félórás összeállítás a Régió Plusz TV YouTube csatornáján megtekinthető, íme: