Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Menetrend szerint közlekedő vonat embert gázolt február 10-én, a délutáni órákban a gödöllői vasútállomás közelében, a Palotakert felé eső területen. Az elütött ember a helyszínen meghalt. A gödöllői hivatásos tűzoltók átvizsgálták a szerelvényt, segédkeztek a vonaton utazó százötven ember átszállásában a mentesítő járatra, majd biztosították a helyszínt – tájékoztatta hírportálunkat Csámpai Attila, a Pest Vármegyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság szóvivője.
A tragikus esettel kapcsolatosan a Mávinform azt közölte, hogy a Kassáról és közvetlen kocsikkal Sátoraljaújhelyről a Keleti-pályaudvarra tartó Hernád-Zemplén InterCity ütötte el az áldozatot. A MÁV csoport közösségi oldalán az alábbi bejegyzés jelent meg: „Ezúttal Gödöllő térségében lépett vagy ugrott a vonat elé egy férfi, aki az ütközés következtében végzetes sérüléseket szenvedett. A baleset körülményeit természetesen hatósági vizsgálat keretében lehet csak minden kétséget kizáróan tisztázni, de az öngyilkosság – sajnos – nem zárható ki. Az áldozat hozzátartozóinak részvétünket fejezzük ki, a balesetben vétlen mozdonyvezető kollégánkat pedig támogatásunkról biztosítjuk!”