Gödöllői szemszögből nézve minden bizonnyal a hónap híre volt, hogy 40 milliárd forintos – részben OTP Banki, részben kormányzati – támogatás szolgálja a Gödöllői Királyi Kastély átfogó felújítását. A nem mindennapi finanszírozási konstrukcióval megvalósuló beruházás-sorozat kapcsán számos dezinformáció (szalonképesebben: tévhit) látott napvilágot, főleg a közösségi oldalakon megjelent hírek kommentjeiben. Azt gondoltuk néhány tény(adat) tisztázásra szorul, ezért dr. Ujváry Tamást, a gödöllői műemlék-együttest működtető gazdasági társaság ügyvezető igazgatóját kértük meg arra, hogy segítsen eloszlatni az olvasói és kommentelői „félreértéseket”.
Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
November 30-án Mórahalmon, a Móradombi sportcsarnokban rendezték meg a Diák B (11 évesek) és C (10 évesek) korosztály számára az országos bajnokságot. A rangos viadalon – több, értékes helyezés mellett – Mészáros Olivér és Theil-Czeglédy Vendel jóvoltából gödöllői aranyérmek is születtek. Íme, a Futó Gábor és Szádvári Zoltán edzők irányításával készülő gödöllői tehetségek eredménylajstroma. Diák C: 3. hely: Bodnár Ádám (30 kg) 5. hely: Lehoczki Zénó (39 kg) 7. hely: Bodnár Máté (27 kg) Diák B: 1. hely: Mészáros Olivér (38 kg) és Theil-Czeglédy Vendel (55 kg) 5. hely: Csörge Máté (32 kg) 7. hely: Zechmeiszter Oszkár 32 kg)