Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Halottak napja alkalmából – október utolsó napján – a rendőrség hősi- és szolgálati halottaira emlékeztek a Rendőrségi Igazgatási Központ Teve utcai épületében. Az 1989. október 23-át követően hősi halottá nyilvánított rendőrök emléktáblájánál tartott megemlékezésen dr. Tarcsa Csaba rendőr vezérőrnagy, műveleti országos rendőrfőkapitány-helyettes helyezte el a megemlékezés koszorúját.
Néma főhajtással, virágokkal, mécsesekkel és koszorúkkal fejezték ki tiszteletüket a hősi halottak és a szolgálatteljesítés közben elhunyt munkatársak előtt a rendőri vezetők, a Főkapitányi Klub képviselője, valamint a megjelent hozzátartozók is.
A 2009-ben felavatott táblán tizenkettő hősi halált halt rendőr neve olvasható. Sajnálatos módon köztük van a Gödöllői Rendőrkapitányságon szolgálatot teljesített Kiss Tamás posztumusz rendőr hadnagy (1980-2001), aki 2001. július 28-án, Dány belterületén kívánt intézkedés alá vonni egy személygépkocsit, aminek vezetője nem állt meg a rendőri karjelzésnek, eközben a járművel elgázolta a járőrt. A 21 éves rendőr az elszenvedett sérülésekbe a helyszínen belehalt. Forrás: police.hu