Szerencsésen zárult a kényszerleszállás a gödöllői repülőtér mellett
Napra pontosan 25 évvel ezelőtt, 1999. október 14-én 17 óra 35 perckor kis híján komoly légi katasztrófa helyszíne volt Gödöllő. A HA-ANO lajstromjelű AN-2-es típusú gép – fedélzetén 13 ejtőernyőssel és a pilótával – került bajba a város térségében, az Ilka-major közelében.
A korabeli visszaemlékezés szerint szép őszi nap volt, amikor a szóban forgó, duplaszárnyú kisrepülő az ejtőernyősökkel felszállt a gödöllői (perőci) repülőtérről, hogy az induláskor jókedvűen viccelődő fiúk ugorhassanak. A teletankolt gép azonban nem sokkal a felszállás után megmakacsolta magát, mintegy 100 méteres magasságig emelkedett, de ebből is fokozatosan veszített. A rutinosnak tekinthető pilóta nem igazán tudta a gépet uralni, az „Ancsa” zuhanni kezdett. Mivel a gép magassága nem volt megfelelő, sem rendes, sem pedig segédernyővel nem lehetett ugrást végrehajtani. Megállt az ütő mindenkiben… A gép kisvártatva egy magasfeszültségű villanyoszlopnak ütközött, és annak vezetékét elszakította zuhanás közben. Fennállt a robbanás veszélye is, miközben a gép egyre közelebb került a földhöz. Végül a szántóföldön landoltak, ahol – ütést és rázkódást követően – sikerült megállni. A végső búcsúra összeölelkezett fiúk, amikor feleszméltek, hogy élnek, karjukat és lábukat kezdték el tapogatni. Örömmel ugráltak ki a gépből, és térdre esve hálás tekintettel az ég felé emelték összekulcsolt kezüket, azt kiabálva: élünk, élünk!
A negyed évszázada történt eset egyik szereplője Gyimóthy Zsolt volt, aki a szerencsés kimenetelű kényszerleszállással kapcsolatosan érdeklődésünkre annyit mondott el, hogy a gép szárnya – ellentétben az akkori hírekkel – nem gyulladt ki, ám az átélt pillanatokat nem kívánja senkinek. - Szerencsésen végződött a manőver, így azóta ezen a napon is születésnapot ünnepelhetek többedmagammal!
|
Online kaszinók
Magyarország
Kamerák előtt Gödöllő és a környező települések sportolói
|