Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Sajtóhírek szerint elkezdődött a december közepén vagy legkésőbb jövő január elején érvénybe lépő új HÉV-menetrend tervezési folyamata. Hivatkozva arra, hogy nincs elég működő szerelvény, amit forgalomba tudna állítani a MÁV–HÉV Zrt., jelentős járatritkítás várható – többek között – a gödöllői HÉV-vonalon is, ahol az intézkedés 13-23 százalékos szolgáltatás-visszaesést eredményezhet.
A felröppent hírekre reagált a MÁV igazgatója, Hegyi Zsolt, aki kijelentette, hogy a helyzet kezelésére olyan megoldást keresnek, ami a legforgalmasabb időszakokat és vonalakat nem érinti. Mindez azt is jelenti, hogy a megjelent mértékű módosításokat nem lehet a MÁV-VOLÁN-csoport álláspontjának tekinteni. - Ha lesz változás, csak ennél jóval szerényebb mértékű lehet: olyan, amit az utasok túlnyomó része nem is érzékel majd – közölte a MÁV vezérigazgatója.