Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Szeptember 23-án, életének 91. évében elhunyt Keményfi Róbert (1933-2024). A Gödöllőn sokak által ismert és tisztelt tanár, helytörténész, idegenvezető 1957-tól volt későbbi munkahelye, a Munkaügyi Minisztérium 202 számú Iparitanuló Iskola elektronikai műszerész tanulója, ahol két évvel későbbtől szakoktatói tevékenységet folytatott. Miután 1967-ben Szegeden rajz-földrajz szakos tanári diplomát szerzett, ennek birtokában szakrajzot oktatott: fodrászoknak hajviselet rajzolást, az építőipari szakosoknak díszítő motívumokat. Nyugdíjba 1995-ben vonult, de ezt követően még öt évig óraadó volt az időközben Madách Imre nevét felvevő középfokú oktatási intézményben. Tudását és tapasztalatát a helyi civil szervezetek munkájának elősegítése érdekében is kamatoztatta, több egyesületben (Városvédő Egyesület, Kastélybarát-egyesület) tevékenykedett tagként és vezetőként egyaránt.
Keményfi Róbert temetése Aszódon lesz, ennek időpontjáról később intézkednek. Nyugodjék békében!