Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Szeptember 7-én, a délutáni órákban tűz keletkezett a Repülőtéri útról megközelíthető gödöllői, Ökörtelek-völgyi szeméttelepen. A telephelyen mintegy kétezer négyzetméteren égett a hulladék, amit a város hivatásos tűzoltói három vízsugárral kezdtek el oltani. A lángok elleni küzdelmet munkagépek is segítették, majd a fővárosi, a nagykátai és az aszódi hivatásos-, valamint a fóti, a váci és az isaszegi önkéntes tűzoltók is bekapcsolódtak az ekkor már hét vízsugárral zajló oltási folyamatba. Az oltást, illetve a szeptember 8-ára áthúzódott utómunkálatokat a Pest vármegyei katasztrófavédelmi műveleti szolgálat irányította. Forrás: katasztrofavedelem.hu