Guide a hatékony szövegíráshoz
Úgy érzed, nem elég ütősek a szöveges tartalmaid? Órákat küzdesz egy-egy poszttal vagy blogbejegyzéssel, mégsem jók az elérések? Akkor újra kell gondolni a tartalomgyártási stratégiát, és néhány dologgal megspékelni az eddigieket!
Ha nem tudod hol a hiba, mely részeken kell javítani, akkor kérd szakemberek segítségét! Például, Marketinges Erika és csapata szövegírásban is támogat a hirdetés-, közösségi média kezelés, grafikai tervezés, weboldalkészítés mellett. Cikkünkben most végigvezetünk azokon a lépéseken, amelyeket betartva célzottabb, figyelemfelkeltőbb tartalmakat lehet gyártani.
Lényegre törő címadás Ha jó a cím, az már félsiker! Arra kell törekedni, hogy a szöveg lényegét tükrözze, ragadja meg a figyelmet, emellett sokatmondó is legyen. Amennyiben jól csináljunk, odavonzzuk az olvasót, és ha érdekes a tartalom, akkor végig fogja olvasni a cikket.
Átláthatóbbá teszi, ha köz-, illetve alcímekre tagoljuk a szöveget. Itt is fontos a megfogalmazás, vagyis az, hogy érdekes legyen, ugyanakkor össze is foglalja az egyes részegységeket.
Megfelelő nyelvezet Amikor belekezdesz a szövegírásba, vagy az ügynökség elkezdi gyártani a tartalmakat, tudni kell, hogy kit szeretnél/szeretnétek megszólítani. Vagyis, definiálni kell a célcsoportot. Így kifejezetten nekik szóló cikkeket, posztokat lehet írni a megfelelő nyelvezettel. Hiszen másképp szólunk egy cégvezetőhöz és másképp a diákokhoz vagy a kisgyermekes anyukákhoz.
Hogyan tehetjük személyesebbé a tartalmat? Sokszor jól jön, ha bizonyos posztokat, bejegyzéseket személyesebbé teszünk. Segíthet ebben a tegező formula vagy az, ha egy kérdéssel, témafelvetéssel indítunk. Ilyenkor bevonjuk az olvasókat, akik szívesen velünk maradnak a cikk további részeinél is. Persze, ügyelni kell arra, hogy csak a megfelelő célcsoportot tegezzük, általánosítani nem lehet!
Releváns információk Ha azt szeretnénk, hogy rendszeresen visszatérjen hozzánk a célközönségünk, akkor szolgáljunk mindig megfelelő tartalommal! Adjunk olyan információkat, amelyek relevánsak, érdekesek számukra. Ez mind a címre, mind a szövegre igaz. Ha túl hatásvadász a kezdet, aztán abszolút nem a témához illeszkedő a cikk/poszt, akkor sok olvasó elpártolhat tőlünk.
 Tagolt szöveg Ma már a print és az online felületeken is nagyon fontos a megfelelő tagolás. Ömlesztett szövegeket senki nem olvas szívesen, pláne nem akkor, ha időszűkében van. Általában az első 10 másodpercben eldől, hogy velünk marad-e az olvasó. Nagyobb az esély rá, ha egy áttekinthető, alcímekkel, félkövér kiemelésekkel tagolt tartalmat kap.
Kerüljük a barokkos körmondatokat és a kifejtős bekezdéseket! Célszerű linkelni további cikkeinket, így az érdeklődőket elkalauzolhatjuk a mélyebb tartalmakhoz. SEO szempontjából is előrébb kerülhetünk így.
Bár, egyre kevesebb szöveget olvasunk, mégis elengedhetetlen része a marketingnek és a keresőoptimalizálásnak. Ha kellően érdekes tartalmakat szolgáltatunk megfelelő nyelvezettel, akkor növelhetjük követőink számát és az elköteleződésüket is. Fotó forrása: marketingeserika.hu (x)
|
Online kaszinók
Magyarország
Kamerák előtt Gödöllő és a környező települések sportolói
|