Mit jelent az USP, és mi a jelentősége egy webshop esetében?
Az USP az Unique Selling Proposition rövidítése, ami magyarul egyedi terméktulajdonságot jelent. Pontosan olyan lényeges marketing szempontból, mint ahogy a célközönségünk meghatározása is.
Miért van szükség USP kialakítására? A webshop készítés összetett feladat, amelynek során számos dologra oda kell figyelnünk. Így nem szabad figyelmen kívül hagyni azt sem, hogy a webshopunk mennyiben másabb, mi mindennel tud többet nyújtani, mint a versenytársaink webshopja.
Az USP olyan egyedi terméktulajdonságot jelent, ami abban segít, hogy ne olvadjunk bele a tömegbe, hanem abból kitűnjünk egy olyan jellemző miatt, ami egyedivé tud tenni minket. Egy optimálisan megfogalmazott USP hatékonyan támogathat a marketingstratégia megtervezésében, hasznos lehet a brandépítésben.
Mikor számít optimálisnak az USP? A USP abban az esetben a legideálisabb, ha egyszerre tud magabiztos és megbízható képet mutatni a vállalkozásról. Ezért a kommunikáció alkalmával nélkülözhetetlen ezen termékelőnyöknek a hangsúlyozása. Ezt akár a szlogenünkben is alkalmazhatjuk, ezzel hozzájárulva a brandépítéshez is.
Arra azonban érdemes odafigyelni, hogy kerüljük el a kliséket, jó példa erre a minőség kérdése – mára már eléggé elcsépelt a minőséget bizonygatni, hiszen az eleve alapvető elvárás a vásárlók irányából.
Nem minden USP, ami annak látszik Sok minden lehet egyedi terméktulajdonság, ennek ellenére mégsem minősül minden annak. Biztosan USP-nek számít például egy adott piacon a legjobb ár/érték arány vagy egy adott iparágon belül leghatékonyabb eszközök kínálata. Viszont nem minősül USP-nek a százalékos kedvezmény, az ingyenes kiszállítás, a pénzvisszafizetési garancia vagy a folyamatos ügyfélszolgálat.
Milyen tényezőket érdemes figyelembe venni a saját USP-d létrehozásánál? Nagyon lényeges a saját célközönséged ismerete, a problémáik feltárása, megértése, az, hogy miért pont a te termékedre van szükségük a versenytársadé helyett. A konkurencia folyamatos monitorozása is kulcskérdés, ebből tudhatod meg az ő egyedi terméktulajdonságaikat, amelyeket kissé átdolgozva még akár hasznosítani tudsz.
Az USP kialakításában nagy szerepet kell, hogy kapjanak a vásárlói visszajelzések is, emiatt rendszeres időközönként érdemes megkérdezni a vásárlókat, hogy miért éppen nálad szeretnek vásárolni, vagy hogy van-e olyan terület, amelyben a cégedet erősíteni kellene.
Alakítsd ki a saját USP-det! A saját vállalkozásod egyedi termékelőnyének kialakításához csak néhány lépés vezet:
• Írd le minél részletesebben a célcsoportodat. • Írd le pontosan azon termékedet/termékeidet, amik az USP meghatározásánál alkalmazhatóak. • Hasonlítsd össze őket a versenytársakéval. • Készíts magyarázatot az USP-khez. • Kérdezd és hallgasd meg a célcsoportodat az igényeikről. • Vedd figyelembe a kapott válaszokat. • A választott USP-t kommunikáld egyértelműen a célcsoportod felé, azaz az legyen egyértelmű és világos számukra.
A USP olyan egyedi terméktulajdonság, ami megkülönböztet a versenytársaktól. Élj vele te is! (x)
|
Online kaszinók
Magyarország
Kamerák előtt Gödöllő és a környező települések sportolói
|