Vissza normál nézetbe Nyomtatás

Mit jelent az USP, és mi a jelentősége egy webshop esetében?

2024-06-14 17:44:07

Az USP az Unique Selling Proposition rövidítése, ami magyarul egyedi terméktulajdonságot jelent. Pontosan olyan lényeges marketing szempontból, mint ahogy a célközönségünk meghatározása is.

Miért van szükség USP kialakítására?
A webshop készítés összetett feladat, amelynek során számos dologra oda kell figyelnünk. Így nem szabad figyelmen kívül hagyni azt sem, hogy a webshopunk mennyiben másabb, mi mindennel tud többet nyújtani, mint a versenytársaink webshopja.

Az USP olyan egyedi terméktulajdonságot jelent, ami abban segít, hogy ne olvadjunk bele a tömegbe, hanem abból kitűnjünk egy olyan jellemző miatt, ami egyedivé tud tenni minket. Egy optimálisan megfogalmazott USP hatékonyan támogathat a marketingstratégia megtervezésében, hasznos lehet a brandépítésben.

Mikor számít optimálisnak az USP?
A USP abban az esetben a legideálisabb, ha egyszerre tud magabiztos és megbízható képet mutatni a vállalkozásról. Ezért a kommunikáció alkalmával nélkülözhetetlen ezen termékelőnyöknek a hangsúlyozása. Ezt akár a szlogenünkben is alkalmazhatjuk, ezzel hozzájárulva a brandépítéshez is.

Arra azonban érdemes odafigyelni, hogy kerüljük el a kliséket, jó példa erre a minőség kérdése – mára már eléggé elcsépelt a minőséget bizonygatni, hiszen az eleve alapvető elvárás a vásárlók irányából.

Nem minden USP, ami annak látszik
Sok minden lehet egyedi terméktulajdonság, ennek ellenére mégsem minősül minden annak. Biztosan USP-nek számít például egy adott piacon a legjobb ár/érték arány vagy egy adott iparágon belül leghatékonyabb eszközök kínálata. Viszont nem minősül USP-nek a százalékos kedvezmény, az ingyenes kiszállítás, a pénzvisszafizetési garancia vagy a folyamatos ügyfélszolgálat.


Milyen tényezőket érdemes figyelembe venni a saját USP-d létrehozásánál?
Nagyon lényeges a saját célközönséged ismerete, a problémáik feltárása, megértése, az, hogy miért pont a te termékedre van szükségük a versenytársadé helyett. A konkurencia folyamatos monitorozása is kulcskérdés, ebből tudhatod meg az ő egyedi terméktulajdonságaikat, amelyeket kissé átdolgozva még akár hasznosítani tudsz.

Az USP kialakításában nagy szerepet kell, hogy kapjanak a vásárlói visszajelzések is, emiatt rendszeres időközönként érdemes megkérdezni a vásárlókat, hogy miért éppen nálad szeretnek vásárolni, vagy hogy van-e olyan terület, amelyben a cégedet erősíteni kellene.

Alakítsd ki a saját USP-det!
A saját vállalkozásod egyedi termékelőnyének kialakításához csak néhány lépés vezet:

• Írd le minél részletesebben a célcsoportodat.
• Írd le pontosan azon termékedet/termékeidet, amik az USP meghatározásánál alkalmazhatóak.
• Hasonlítsd össze őket a versenytársakéval.
• Készíts magyarázatot az USP-khez.
• Kérdezd és hallgasd meg a célcsoportodat az igényeikről.
• Vedd figyelembe a kapott válaszokat.
• A választott USP-t kommunikáld egyértelműen a célcsoportod felé, azaz az legyen egyértelmű és világos számukra.

A USP olyan egyedi terméktulajdonság, ami megkülönböztet a versenytársaktól. Élj vele te is! (x)


Online kaszinók
Magyarország
magyar online casino

Kamerák előtt Gödöllő és a környező települések sportolói

 

Kapcsolat | ImpresszumAdatvédelem | Médiaajánlat

© Gödöllői Hírek Online