Gödöllői szemszögből nézve minden bizonnyal a hónap híre volt, hogy 40 milliárd forintos – részben OTP Banki, részben kormányzati – támogatás szolgálja a Gödöllői Királyi Kastély átfogó felújítását. A nem mindennapi finanszírozási konstrukcióval megvalósuló beruházás-sorozat kapcsán számos dezinformáció (szalonképesebben: tévhit) látott napvilágot, főleg a közösségi oldalakon megjelent hírek kommentjeiben. Azt gondoltuk néhány tény(adat) tisztázásra szorul, ezért dr. Ujváry Tamást, a gödöllői műemlék-együttest működtető gazdasági társaság ügyvezető igazgatóját kértük meg arra, hogy segítsen eloszlatni az olvasói és kommentelői „félreértéseket”.
Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Április utolsó szombatján több mint 800 fiatal lépett tatamira a 37. Budapest Kupa elnevezésű cselgáncs-versenyen, ami a közép európai régió egyik legrangosabb nemzetközi judo utánpótlás-viadalának tekinthető. A fókusz az U13 korcsoportra esett, ahol a Gödöllői Judo Klub – Futó Gábor és Szádvári Zoltán által felkészített – fiataljai a kemény küzdelmek árán az alábbi eredményeket érték el: 3. hely: Kárpáti Boglárka (+56kg) 5. hely: Bondár Ágoston (41 kg) és Hevesi Csoma (54 kg) 7. hely: Maász Hajnal (63 kg) és Szucsák Ferenc (54 kg)