Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Magyarországi helyszínnel rendezték meg az idei Közép-Európai Ifjúsági Kupát (CEYOC) Vérteskozmán, április első hétvégjén. A rangos viadalon a Gödöllői Kirchhofer József Sportegyesület két tagja, a képen látható Balázs Eszter és Foris Máté is képviselte hazánkat.
A Tabáni Spartacus rendezésében lezajlott háromnapos verseny az utánpótlás válogatott hagyományos nemzetközi szezonnyitó eseményének számít. Az első, pénteki az erdei váltón a magyar, spanyol, szlovák, szlovén, horvát és cseh indulók között magyar oldalról egy arany-, és két ezüstérem született. Hatalmas siker, hogy az ifi lányoknál Balázs Eszter is tagja volt az egyik ezüstérmet szerző 3 fős csapatnak. Az ifi fiúknál Foris Máté váltója a 9-dik helyen végzett.
A második napon a hosszútávú egyéni versennyel folytatódott a megmérettetés. A Kotló-hegy meredek oldalain zajlott az összecsapás, a helyes útvonalválasztás döntő fontossággal bírt. Az ifjúsági kategóriában induló lányok mezőnyében Balázs Eszter a hatodik hellyel felkerült a pódiumra. Foris Máté a 32. helyen végzett az igen erős mezőnyben.
A nemzetek közötti pontversenyben Magyarország győzelmével zárult kupa a középtávú futammal ért véget. Balázs Eszternek ezen a versenyen 12 másodperc hiányzott a pódiumot jelentő hatodik helyhez, míg Foris Máté a 28. helyen zárta a futamot.