Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Négy családi házat kell kiüríteni április 23-án, a délelőtti órákban Gödöllőn, a blahai városrészen található Ligeti Juliska utcában, ahol földmunkák során – mint utóbb kiderült – egy második világháborús robbanóeszköz került elő. Az építési területen felbukkant robbanóeszközt a tűzszerész katonák megvizsgálták. A biztonságos feladatellátás miatt a rendőrség a négy közeli családi házat ürített ki.
A helyszínre riasztott tűzszerész járőr által elvégzett vizsgálat során kiderült, hogy egy második világháborús eredetű, 35 kilogrammos szovjet repeszbomba került a felszínre, aminek gyújtószerkezete biztosított volt. Az eszközt elszállították a Magyar Honvédség központi gyűjtőhelyére, ahol később megsemmisítik. A repeszbomba elszállítása után a lakók visszatérhettek otthonaikba. Forrás: MTI