Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
A valasztas.hu oldalon április 13-án megjelent információ alapján – feltehetőleg alaki hiányosságra hivatkozva – a Nemzeti Választási Bizottság (NVB) visszautasította a Gödöllői Lokálpatrióta Klub (GLK), mint jelölőszervezet nyilvántartásba vételét. Miután a hír már április 9-én nyilvánosságot látott, csupán a Kúriához 3 napon belül benyújtható jogorvoslati kérelem elbírálására kellett várni, hogy az NVB határozata megváltozzon vagy jogerős legyen. Az utóbbi eset következett be. Az akár hidegzuhanyként is felfogható döntés nem könnyíti meg a jelöltjeiket már a GLK neve alatt népszerűsítő civil szervezet helyzetét, amely március 26-án elveszítette elnökét, Pelyhe Józsefet.
Ide kapcsolódik az a jogi lehetőség, amivel a gödöllői VI. számú egyéni választókerületben 2019-ben mandátumot szerzett Pelyhe József mandátuma betölthetővé válik. Mivel időközi választás kiírására nincs lehetőség, arról van szó, hogy a választási eljárásról szóló törvény tavalyi módosításával az idevágó paragrafusban az áll, hogy: - Ha az egyéni választókerületben megválasztott képviselő megbízatása megszűnése esetén a mandátumot a jelölő szervezet által megnevezett jelölt szerzi meg, akkor a jelölő szervezet legkésőbb a mandátum megüresedésétől számított harmincadik napon jelentheti be a választási bizottságnál a mandátumot szerző jelöltet.