Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Március végén a Dózsa György úti, a fővárosi önkormányzat által fenntartott gödöllői idősek otthona lakói találkozhattak a helyi rendőrkapitányság munkatársaival – tájékoztatta hírportálunkat Mészáros Melinda rendőr zászlós.
A Petőfi Sándor utcai rendvédelmi egység bűnmegelőzési előadója hozzátette: kollégái baleset-megelőzési előadásokat tartottak az intézményben lakó és szép számban megjelent szépkorúaknak. Az előadások során kiemelt szerepet kapott a jól láthatóság fontossága, ugyanis – az elmúlt évtizedekhez képest – napjainkra jelentősen felgyorsult a közlekedés és egyre csendesebbekké váltak a közlekedési eszközök. Demonstrációs céllal jól láthatósági kiegészítők és elemlámpa is előkerült az elsötétített előadó-helyiségben. Ráadásul, az esemény résztvevői a Pest Vármegyei Baleset-megelőzési Bizottság által biztosított jól láthatósági karszalagokat és mellényeket is kaptak.