Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Rutinellenőrzésnek indult, rövid testedzéssel folytatódott, bilincseléssel zárult egy április eleji bagi intézkedés. Egy kocsit intettek le a gödöllői kapitányság járőrei, ami annak rendje és módja szerint meg is állt, ám a következő pillanatban az anyósülésről kiugrott egy nő, majd próbált volna elszelelni. Kerítésen átugorva vetette magát egy kertbe, aztán az éj sötétjébe burkolózva lépett volna meg a rend őrei elől, akik fizikálisan és intézkedéstaktikailag is jóval combosabbak voltak nála: sem menekülését, sem elrejtőzését nem támogatták, inkább gyorsan elfogták.
Az intézkedés későbbi fázisában kiderült, hogy a 22 éves nő ellen 9 elfogatóparancs volt érvényben, főként lopás miatt. A Budapest Környéki Törvényszék Büntetés-végrehajtási Csoportja pedig azért körözte, mert rongálás miatt jogerősen kiszabott szabadságvesztését nem kezdte meg. Eddig… Forrás: Pest vármegyei rendőrség közösségi oldala