Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Kigyulladt egy kétszintes lakóház terasza és részben a tetőszerkezete február 25-én, a kora délutáni órákban Gödöllőn, az Ádám utcában. A háznak szalmabála szigetelése volt, így a tűz gyorsan terjedt.
A gödöllői és az aszódi hivatásos tűzoltók megakadályozták a tűz továbbterjedését, majd eloltották a lángokat és átvizsgálták az épületet. A tűz keletkezésekor a lakóházban két felnőtt és két gyermek tartózkodott, akik időben, elhagyták az égő ingatlant – értesültünk Némethy Zitától, a Pest Vármegyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság helyettes szóvivőjétől. Fotó: Gödöllő HTP