Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Kigyulladt egy ötven-ötven négyzetméteres ikerház egyik fele január 18-án, a délutáni órákban Erdőkertesen, a Katona József utcában. Mire a tűzoltók a helyszínre érkeztek a tűz átterjedt az épület másik részére is. A gödöllői, az aszódi és a váci hivatásos tűzoltók megakadályozták a tűz továbbterjedését, eloltották a lángokat, majd átvizsgálták mindkét épületet. A tűz keletkezésekor az ingatlanokban nem tartózkodott senki – tudatta hírportálunkkal Csámpai Attila, a Pest Vármegyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság szóvivője. Fotó: Gödöllő HTP