Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Amint az az alábbi bejegyzésből kitűnik, nemzetközi szinten is sikeres kézilabdázók aláírásával ellátott labdát bocsátott árverésre a Gödöllői Királyi Kastély menedzsmentje. A kezdeményezés eredményeként befolyt összeget műtárgy-restaurálásra fordítják. A felajánlott labdára december 12-én, kedden 19 óráig lehet licitálni. Kikiáltási ár 50 ezer forint.