Október 13-a óta tudható, hogy – két forrásból – 100 millió euró (mintegy 40 milliárd forint) szolgálja a Gödöllői Királyi Kastély átfogó felújítását. A rekonstrukciós munkálatok a terv szerint jövő év második felében kezdődnek és kilenc évig tartanak. A bejelentés erősen felkorbácsolta a közvélekedést: voltak, akik kifejezetten örültek a hírnek, míg mások kétkedésen alapuló kritikával illették a történteket.
De, mit mond a szakember? Többek között erről is kérdeztük Varga Kálmán történészt, akinek szakmai munkássága, tudományos kutatómunkája az 1980-as évek vége óta összeforr a gödöllői Grassalkovich-kastély történetével, feltárt és rejtett kincseivel.
Október 23-án a délelőtti órákban zajlott le a városi megemlékezés-sorozat az 1956-os forradalom és szabadságharc 69. évfordulója alkalmából. Ahogy azt megszokhattuk, idén is a gödöllői nemzetőrség egykori épületének (Bezsilla-villa) Szabadság út 9. szám alatt lévő kertjében a négy esztendővel ezelőtt felállított emlékműnél koszorúztak magánszemélyek, illetve az önkormányzat, a nemzetiségi önkormányzatok, a különböző helyi intézmények és szerveztek, valamint a politikai pártok képviselői.
Gödöllői szemszögből nézve minden bizonnyal a hónap híre volt, hogy 40 milliárd forintos – részben OTP Banki, részben kormányzati – támogatás szolgálja a Gödöllői Királyi Kastély átfogó felújítását. A nem mindennapi finanszírozási konstrukcióval megvalósuló beruházás-sorozat kapcsán számos dezinformáció (szalonképesebben: tévhit) látott napvilágot, főleg a közösségi oldalakon megjelent hírek kommentjeiben. Azt gondoltuk néhány tény(adat) tisztázásra szorul, ezért dr. Ujváry Tamást, a gödöllői műemlék-együttest működtető gazdasági társaság ügyvezető igazgatóját kértük meg arra, hogy segítsen eloszlatni az olvasói és kommentelői „félreértéseket”.
Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
A Pest Vármegyei Főügyészség kiemelt figyelmet fordít az egészségügyi piacon megjelenő magán-egészségügyi szolgáltatók kapcsán a fogyasztói jogok betartására. Az ügyészség ellenőrzései e körben számos esetben jogsértést tártak fel, mondván: a magán-egészségügyi szolgáltató általános szerződési feltételei sok esetben tisztességtelennek tekinthetők – olvasható a vádhatóság szerkesztőségünkhöz eljuttatott közleményében.
NB II. C-csoport, 9. forduló: Gödöllői KC – Diósgyőri VTK 30-43 (14-18)
A csoport tabelláját pontveszteség nélkül vezető, a mezőnyből kiemelkedő miskolciak ellen – a realitásokat szem előtt tartva – a tisztes helytállásban bízhatott a gödöllői legénység.
A mérkőzés eredményének alakulása a találkozó elején – hazai szemszögből nézve, sajnálatos módon – nem cáfolt rá az előzetes esélylatolgatásra, hiszen a borsodiak az első negyedóra végére hatgólos előnyt halmoztak fel (4-10). Bartos Gábor társulata azonban nem adta fel: a hét percen belül négyszer is eredményes Pauló Márk vezérletével a 29. perc közepére felzárkózott (14-16). A második félidőben jó értelemben vett „mészárlásba” kezdett a vendégcsapat, amely fokozatosan növelte előnyét az idő előrehaladtával a fáradtság – ebből következően a motiválatlanság – jeleit is egyre jobban mutató házigazdák ellen.
Szeptember 16-án a DVTK hazai pályán 38-27 arányban diadalmaskodott városunk formációja ellen, ezúttal 13 gólos lett a két csapat közötti különbség.
A Gödöllői KC férficsapata 8 ponttal, 248-254-es gólkülönbséggel a tabella 5. helyén áll az NB II. C jelű csoportjában. Következik: Gödöllői KC – Csépe Salgótarjáni SKC december 3., vasárnap 18 óra, Hajós iskola tornacsarnoka.
U20 (II. osztály Keleti-csoport): Duocor Makói KC – Gödöllői KC 25-40 (15-21) A GKC – Bartos Gábor által trenírozott – juniorcsapata 20 ponttal, 352-262-es gólkülönbséggel az 1. pozíciót tudhatja a magáénak a csoport tabelláján. U18 (II. osztály Keleti-csoport): FKSE-Algyő – Gödöllői KC 35-25 (17-12) A gödöllői egyesület Mácsár Gyula szakmai irányításával készülő, döntően 15 éves(!) tehetséges fiatalokból álló ifjúsági formációja 8 ponttal, 261-299-es gólkülönbséggel a csoport 7. helyezettje.