Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Van úgy, hogy az emberfia váratlan meghívást kap. Ez történt november 7-én, amikor Újvári Miklós üzenetet küldött, hogy vállaljuk-e a beszélgetést a városi nyilvánosságról és a helyi közélet aktuális kérdéseiről. Vállaltuk. A beszélgetőpartner L. Péterfi Csaba, a gödöllői önkormányzat kommunikációs igazgatója volt, akivel november 20-án, a délelőtti órákban a Királyi váró épületében ültünk le a Gödöllő NetTv kamerái elé. A Gödöllőn médiatörténeti jelzővel illethető találkozásból az alább látható véleményütköztetés kerekedett: