Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
A november 16-i képviselőtestületi ülés egyebek napirendje során Gémesi György megszólalt városháza-ügyben. Elmondása szerint tette ezt főként azért, hogy elejét vegye a városban terjedő kósza híreszteléseknek.
Mondandójának lényegeként említhető, hogy a közbeszerzésen az építészeti munkák tekintetében nyertes budapesti vállalkozás – miután többlet anyagi igényeket is megfogalmazott – kivárta a szerződéskötéstől számított 60 napot, majd elbontotta az állványzatot és levonult az építkezésről. Némi munkát végzett, az elszámolás alapján a vállalási ár mintegy 5 százalékára jogosulttá vált. A történtek után nincs más lehetőség, mint új közbeszerzési eljárást kiírni a terv szerint 3-4 hónap alatt elvégezhető munkálatokra.
Gémesi György kihangsúlyozta: úgy gondolja, erős a gyanú, hogy valakinek az az érdeke, hogy a beruházás ne készüljön el. Részletesebb tájékoztatás a képviselőtestület december 14-én esedékes ülésén várható – tette hozzá a polgármester.