Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Október 2-án lezárult az Aktív Magyarország Év Kilátója és Év Turistaháza pályázata, aminek eredményét kihirdették. A végeredményt azonban módosítani kellett, miután mintegy 300 szabálytalan szavazat érkezett az első helyezett zselici Kardosfai-kilátóra. A zömében távol-keleti álprofilról érkezett voksokat a szervezők levonták, ami azt eredményezte, hogy az Év Kilátója 2023 címet egy évig a Gödöllői-dombságban fellelhető Szent László-kilátó viselheti.
A városunk szomszédságában található Mogyoród településhez tartozó Szent László-kilátó a Gödöllői-dombság egyik legmagasabb, 310 méteres dombján, a Somlyón áll. A turisták körében népszerű létesítményt 2000-2001-ben, Makovecz Imre tervei szerint építették. Tornyában kis kápolna kapott helyet, amiben egy két és fél méter magas Szent László-szobor látható. Fotó forrása: pestmegye.hu