Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Ezen a héten, szeptember 18-a és 24-e között zajlik az Országos Rendőr-főkapitányság (ORFK) Országos Baleset-megelőzési Bizottság és a Magyar Biztosítók Szövetsége szervezésében a „Biztonság Hete” országos témahét.
Az eseménysorozathoz a Gödöllői Rendőrkapitányság is csatlakozott. Szeptember 20-án, a délelőtti órákban a Gödöllői Petőfi Sándor Általános Iskolában a helyi kaptányság munkatársai „A rollerezés veszélyei az utakon” címmel tartottak baleset-megelőzési foglalkozást, ami elméleti képzéssel indult, majd gyakorlati felkészítéssel zárult – tudatta hírportálunkkal a Gödöllői Rendőrkapitányság illetékese.