Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Idén is nosztalgikus hangulatú, kellemes nyáresti utazás(ok)ra invitálja az érdeklődőket a MÁV-HÉV Zrt. a Naplemente Expresszel. Az MVIII-as motorkocsiból és PXV-ös betétkocsiból álló nosztalgiaszerelvény négy nyári estén négy, a gazdasági társaság által üzemeltetett vonalat jár be, köztük a H8-as jelű gödöllőit is.
Július 30-án, vasárnap az alábbi menetrend szerint közlekedik a Naplemenete Expressz szerelvénye: Örs vezér tere 18:13 óra • Cinkota 18:28 óra • Kerepes 18:38 óra • Mogyoród 18:49 óra • Gödöllő végállomás 19:04 óra Visszaút: Gödöllő végállomás 19:52 óra • Mogyoród 20:06 óra • Kerepes 20:13 óra • Cinkota 20:34 óra • Örs vezér tere 20:44 óra A nosztalgiavonat a fel nem sorolt megállókban nem áll meg!
A Naplemente Expressz normál díjszabás szerint vehető igénybe. A vonaton az ülőhelyek érkezési sorrendben foglalhatók el. Amennyiben a vonat kocsijain a férőhelyek megteltek, a vonatkísérő személyzet a további utasok felszállását megtilthatja. (A megváltott menetjegyekkel ilyen esetben – a jegyek érvénytartamán belül – a később induló vonatok vehetők igénybe.) A vonatról a végállomásra való megérkezést követően – visszautazási szándék esetén is – kötelező leszállni. A Naplemente Expresszen kerékpár nem szállítható, az utastérbe a kézipoggyász méreténél nagyobb tárgy nem vihető be.