Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Az idei volt a 25. alkalom, hogy megválasztották hazánkban az Év fagylaltját. A Magyar Cukrász Ipartestület által szervezett gasztronómiai versengésre ebben az esztendőben 81 fagylalttal neveztek a cukrászatok. A Csokoládé Világnapja alkalmából – a hagyományos és „mentes” versenykategóriák mellett – idén külön „csokoládé” kategóriában is rivalizálást hirdetett az ipartestület.
A verseny célja ezúttal is a hagyományos, jó minőségű kézműves fagylalt népszerűsítése volt, annak érdekében, hogy a magyar cukrászat egyre jobb minőségű fagylaltokat kínáljon vendégei számára, ezáltal is igényt támasztva az emberekben az egészséges és minőségi, kézműves termékek iránt.
A július 7-én kihirdetett díjazottak táborában a gödöllői Sissi Kézműves Fagylaltozó is fellelhető. A főtéri fagyizó Rákóczi túrós rozmaringos sült barackkal elnevezésű terméke a szakmai szervezetek különdíját érdemelte ki.