Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Július 6-án lezárult a gödöllői központú Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem (MATE) harmadik tanéve, ami során 3.863 hallgató tett sikeres záróvizsgát és 120 fő szerzett PhD-fokozatot. Az ünnepi ülés helyszíne ezúttal a Gödöllői Királyi Kastély lovardája volt, mivel javában zajlik a megszokott helyszín, az aula energiahatékonyságot is növelő felújítása.
Az eseményen dr. Gyuricza Csaba rektor mondott ünnepi beszédet, a kormány nevében pedig dr. Hankó Balázs, a Kulturális és Innovációs Minisztérium innovációért és felsőoktatásért felelős államtitkára osztotta meg gondolatait és köszöntötte az egybegyűlteket.
A tanévzáró ünnepség keretében – a doktorrá avatás és a habilitációs oklevelek átadása mellett – egyetemi kitüntetéseket adtak át a legkiválóbb oktatóknak, kutatóknak, munkatársaknak, valamint kiemelkedő tevékenységet folytató külső partnereknek, magas színvonalú tevékenységük elismeréseként.
A MATE tiszteletbeli doktorává avatták dr. Vijai Kumar Gupta professzort, a Scotlands Rural Collage munkatársát, dr. Birkás Márta professzorasszonyt. A Kosáry Domokos-díjat Fonyó Istvánné nyugalmazott könyvtári főigazgató, a Tudományos és Műszaki Tájékoztatás folyóirat idén leköszönő főszerkesztője érdemelte ki.
A MATE ünnepi tanévzáróján történtek az alábbi képsorokon visszanézhetők és figyelemmel követhetők.