Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
A Széchenyi 2020 program keretében, európai uniós finanszírozással valósul meg a „DMRV Zrt kapacitásbővítő fejlesztések” elnevezésű projekt. A Duna bal- és jobb partján 20 települést érintő, várhatóan a következő év őszén záruló beruházás-sorozatra (víziközmű-fejlesztés, ivóvíz-törzshálózati rekonstrukció) a gazdasági társaság csaknem 16,9 milliárd forintot fordíthat. Az érintett települések egyike Gödöllő, ahol a keleti vízbázis rehabilitációját hajtják végre a szakemberek. A keleti vízbázis kútjai a Gödöllőhöz tartozó Máriabesnyő területén találhatók.
- A megvalósuló beruházásokkal javul a szolgáltatott víz minősége és az ellátásbiztonság a családok számára. Ráadásul, a projekt megvalósítása és üzemeltetése során az energiahatékonyság és a klímavédelem szempontjai is érvényesülnek – tudatta június 28-án, közösségi oldalán Vécsey László, a Pest vármegyei 6. számú választókerület országgyűlési képviselője.