Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Kis híján két és fél évtizedes működés után – ha minden az elképzelés szerint alakul – az idei esztendő utolsó napjával megszűnik a Gödöllői Piac Kft., amely a VÜSZI Nonprofit Közhasznú Kft-be olvad be. Erről a gödöllői képviselőtestület tagjai június 15-i tanácskozásukon határoztak. Az előterjesztésben a feladatok gazdaságosabb és hatékonyabb ellátásával indokolták a javaslatot.
A december 31-ig végrehajtandó egyesülésről terv készül, amit az érintetteknek – közte a tulajdonosi jogokat gyakorló önkormányzatnak – el kell fogadniuk. A beolvadással egyidejűleg az 1999. augusztus 1-jével életre hívott Piac Kft. vagyona a VÜSZI NKft-re, mint jogutódra száll át.
Adalékként szolgálhat, hogy a Gödöllői Piac Kft. 2022-es gazdasági évről készült mérlegbeszámolójában a gazdasági társaság tavalyi évi adózott eredménye 1.492.000 forint nyereség volt. Egy évvel korábban ez az összeg 3.617.000 forintot tett ki. A napirend tárgyalása során elhangzott, hogy a Piac Kft. jelenlegi ügyvezetője, Fekete Zoltán munkájára a jövőben alkalmazottként számítanak.