Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
A Volánbusz Közlekedési Zrt. illetékesei elkészítették azt a beszámolót, amiből feketén-fehéren kiderül, hogy mennyibe került az önkormányzatnak (áttételesen a helyi adófizetőknek) 2022-ben a Gödöllő területén zajló menetrend szerinti buszközlekedés. A közzétett adatok tanúsága szerint a társaság 200,6 millió forintból valósította meg a gödöllői buszközlekedésre vonatkozó szerződés szerinti vállalását, amit növel a szolgáltató cég 5%-os, kevéssel több mint 10 millió forintos nyereségigénye. A tételt 49,2 millió forinttal csökkenti az ellentételezése nélküli bevétel, ezáltal a bevétellel nem fedezett indokolt költségek megközelítették a 161,5 millió forintot.
A felek közötti közszolgáltatási szerződés alapján – a 34,7 millió forintos bérfejlesztési támogatás levonásával – az önkormányzatnak 33.362.810 forintos fizetési kötelezettsége keletkezett, amit át kell utalni a Volánbusz Zrt. számlájára. A helyi közkassza által korábban megfizetett 93.401.115 forintos veszteségtérítéssel együtt 126.763.925 forintos, a város költségvetését terhelő kiadással volt egyenértékű a mindent egybevetve közel 906 ezer utast a különböző célállomásokra eljuttató menetrend szerinti buszközlekedés fenntartása az elmúlt esztendőben Gödöllőn.