Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Útlezárással, valamint éjszakai zajjal járó munkavégzésbe fognak a Magyar Államvasutak Zrt. (MÁV Zrt.) szakemberei a következő napokban. Az előre tervezett karbantartási munkálatok érintik a Budapest-Hatvan vasútvonalat is, településünk vonatkozásában az alábbiak szerint: • Gödöllő állomáson június 5-től 9-ig 22 és 5 óra között • Gödöllő állomás közelében június 14-től 16-ig, valamint 21-től 23-ig 22 és 4:30 óra között
A lakott területeken általában 10-20 percet, illetve a külön jelzett állomásokon a feltüntetett ideig tartózkodnak és okozhatnak zajt a karbantartást végző vasúti munkagépek. A zajterheléssel járó éjszakai munkavégzés miatt a lakosság megértését és türelmét kéri a vasúttársaság – tudtuk meg a MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatóságától.