Gödöllői szemszögből nézve minden bizonnyal a hónap híre volt, hogy 40 milliárd forintos – részben OTP Banki, részben kormányzati – támogatás szolgálja a Gödöllői Királyi Kastély átfogó felújítását. A nem mindennapi finanszírozási konstrukcióval megvalósuló beruházás-sorozat kapcsán számos dezinformáció (szalonképesebben: tévhit) látott napvilágot, főleg a közösségi oldalakon megjelent hírek kommentjeiben. Azt gondoltuk néhány tény(adat) tisztázásra szorul, ezért dr. Ujváry Tamást, a gödöllői műemlék-együttest működtető gazdasági társaság ügyvezető igazgatóját kértük meg arra, hogy segítsen eloszlatni az olvasói és kommentelői „félreértéseket”.
Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Május 16-án, a reggeli órákban a Gödöllői Szent Imre Óvoda csoportja tett látogatást a Gödöllői Rendőrkapitányság épületében. A gyerkőcök érkezése után visszhangzott a rendőrségi garázs, amikor a gödöllői óvodások rákezdtek a köszöntő dalra. A hangulatot megalapozó nyitóelőadás után sem tűntek el a mosolyok az arcokról, pedig komoly és felnőttes dolgokról esett szó – írja a police.hu.
A meglepetésszerű ajándék minden egyenruhást meghatott és örömmel töltött el, ők egészen mással készültek: Rendőr Robival, a segélyhívó telefonszám helyes használatával, a biztonság és a szabályok fontosságával.
Bár, az ovisok igazán feladták a leckét és magasra tették a mércét, a rendőrök igyekeztek hasonlóan lebilincselő elfoglaltságokkal szolgálni. A bűnügyi technikus is készenlétben állt, ennyi tenyérnyomatot életében nem vett még le egyszerre, a közlekedésrendészeti járőrautó ajtajainál pedig kígyózott a beülésre várók sora. A kifáradt, megéhezett apróságokat nem engedhették el korgó gyomorral, ezért az eligazító helyiség egy időre funkciót váltott: a rögtönzött tízórai helyszínévé alakult.