Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
A Gödöllői Rendőrkapitányság bűnmegelőzési előadója megkezdte a rendvédelmi egység illetékességi területén működő gyárak, egyesületek, civil szervezetek látogatását. Nem szimpla vizitről van szó, hanem egy olyan sorozatnak az első fejezetéről, ami a kibervédelmet hivatott minél szélesebb körben terjeszteni.
Mészáros Melinda rendőr zászlós április 20-án érkezett a Lear Corporation gödöllői üzemébe, ahol 900 ott dolgozó számára tette lehetővé, hogy hasznos rendőrségi tanácsokat, intelmeket kapjon. Akiknek belefért a munkaidejükbe, személyesen vehettek részt az előadáson, a többiek írásban kapták meg a bűnmegelőzési anyagot.
A bűnmegelőzést szolgáló kibervédelmi tájékoztató sorozat további helyszínek felkeresésével a közeljövőben folytatódik – tájékoztatta hírportálunkat a Gödöllői Rendőrkapitányság illetékese.