Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
A gödöllői önkormányzat és az általa alapított VÜSZI NKft. közötti szerződések felülvizsgálata is szerepelt a képviselőtestület március 16-i tanácskozásán. Egy hónappal ezelőtt a gazdasági társaság 2023-ra vonatkozó üzleti tervét azzal hagyták jóvá a képviselők, hogy az alapfeladatok ellátáshoz a városvezetés bruttó 853.415.000 forintos közpénz-támogatást (nettó értéken számolva: 674.319.000 forint) biztosít.
Az összegből út-, híd-, közterület-fenntartási alaptevékenységre bruttó 380.365.00 forint (nettó 299.500.000 forint), a parkfenntartási alaptevékenységre 443.635.130 forint (nettó 349.319.000 forint), a gyepmesteri és ebrendészeti feladatellátásra 18.415.000 forint (nettó 14.500.000 forint) fordítható a képviselők által elfogadott szerződésben leírtak alapján.
Ha rápillantunk a pénzfelhasználás tervezett arányaira, szembetűnő, hogy a legtöbb forrás, bruttó 113.863.120 forint a városi rendezvények megvalósítását táplálja. Növényápolásra bruttó 112.141.000 forint, míg az aszfaltburkolatú utak fenntartására bruttó 63,5 millió forint juthat ebben az esztendőben.