Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Kigyulladt egy autószerelő műhelynek kialakított garázs március 9-én, a kora reggeli órákban Gödöllőn, a máriabesnyői városrészen található Tábornok utcában. Mire a tűzoltók a helyszínre érkeztek a negyven négyzetméteres műhely, a benne lévő autóval együtt már teljes egészében égett, a tűz átterjedt az épület tetőszerkezetére is. A lángokat a gödöllői hivatásos tűzoltók eloltották, megakadályozták a tűz továbbterjedését, majd átvizsgálták a kiégett műhelyt. Munkájukat a Pest vármegyei katasztrófavédelmi műveleti szolgálat irányította. Az oltás során az egységek több ipari gázpalackot kihoztak az égő melléképületből, amik hűtéséről gondoskodtak – értesültünk Csámpai Attilától, a Pest Vármegyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság szóvivőjétől. Fotó: Gödöllő HTP