Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Az Európai Közlekedésrendészeti Szervek Hálózata (ROADPOL) március 6-12. között Seatbelt (biztonsági öv) elnevezéssel hirdetett fokozott ellenőrzést, amihez a magyar rendőrség is csatlakozik.
A rendőrség Magyarország egész területén – ezáltal Gödöllőn is – a passzív biztonsági eszközök használatának közúti ellenőrzését végzi. Az európai szintű ellenőrzés keretében, a fenti időszakban elsősorban a biztonsági öv, a gyermekbiztonsági rendszer, valamint segédmotorosoknál és motorkerékpárosoknál a bukósisak használatát vizsgálják fokozottan a rendőrök – olvasható a police.hu oldalon.