Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Kigyulladt egy autószerelő műhely mellé épített melléképület február 18-án, a délutáni órákban Veresegyházon, a Mogyoródi utcában. A tűzoltók kiérkezésekor a negyven négyzetméteres épület teljes egészében égett, a tűz veszélyeztette a műhelyt is. A lángokat a gödöllői hivatásos tűzoltók eloltották, megakadályozták a tűz továbbterjedését, majd átvizsgálták a kiégett melléképületet – értesültünk Csámpai Attilától, a Pest Vármegyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság szóvivőjétől. Fotó: Gödöllő HTP