Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
A HÉV-rendészek és a gödöllői rendőrök továbbra is végzik közös portyaszolgálatukat a H8-as (gödöllői) vonalon. A szerelvényeket, valamint a megállókat érintő ellenőrzések ideje alatt február 14-én, a kora reggeli órákban igazoltattak egy férfit a kerepesi állomáson. A szerelvényre váró, 34 éves dunaharaszti férfi adatainak ellenőrzésekor kiderült, hogy a Szigetszentmiklósi Rendőrkapitányság körözi. Jó ideje nem rendezte 40 ezer forintos szabálysértési bírságát. Ezzel most sem volt másként, ezért előállították.
A HÉV-rendészek és a gödöllői egyenruhások közös szolgálatának célja továbbra is a közrend és közbiztonság fenntartása, valamint az utasbiztonság megerősítése. Forrás: police.hu