Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Kigyulladt egy kettőszáz négyzetméteres családi ház tetőszerkezete február 7-én, az esti órákban Isaszegen, a Jegenye utcában. A tűzoltók kiérkezésekor a tető negyede már lángokban állt. A tüzet a gödöllői hivatásos tűzoltók eloltották, megakadályozták a lángok továbbterjedését, majd átvizsgálták az épületet. A ház ideiglenesen lakhatatlanná vált, az épületben tartózkodó egy ember rokonokhoz költözött – értesültünk Csámpai Attilától, a Pest Vármegyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság szóvivőjétől. Fotó: Gödöllő HTP