Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Egy galgahévízi tanyatulajdonos kért rendőri segítséget, miután január 29-én, a reggeli órákban meg akarta etetni jószágait. A ránézésre is hiányos állomány a számlálás után tizenegy állattal volt kevesebb: egy anya birka és 10 bárány hibádzott, ami 600 ezer forintos kárnak felelt meg.
A rendőrök három nappal később már a kihallgató helyiségben kérdezgettek két dányi férfit. A 36 és a 27 éves előállított egymásra mutogatott. Az egyik szerint ő csak az autót vezette, társa hordta ki a tanyáról és pakolta a kocsi csomagtartójába az állatokat. A másik ennek pont az ellenkezőjét állította. A juhokat utóbbi udvarán találták meg a nyomozók.
A Gödöllői Rendőrkapitányság munkatársai a birkákat visszaadták gazdájuknak, így a karám azóta ismét a korábban megszokott bégetéstől hangos. A két férfi ellen lopás bűntettének megalapozott gyanúja miatt folytatják le a további eljárást a helyi kapitányság munkatársai. Forrás: police.hu