Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Felhalmozott hulladék, farakás kapott lángra január 7-én, a késő délutáni órákban Kerepes és Gödöllő határában, egy hulladéklerakó telephelyen (Ökörtelek-völgy). A tűz közel négyszáz négyzetméteren égett, izzott.
A lángokat a gödöllői és az aszódi hivatásos-, majd január 8-án a fóti önkéntes tűzoltók oltották el, akik megszüntették a beizzásokat, majd átvizsgálták a területet. A tűzoltók munkáját több erőgép is segítette – tudatta hírportálunkkal Csámpai Attila, a Pest Vármegyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság szóvivője. Fotó: Gödöllő HTP