Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Fontos döntés a Gazdasági Kabineten: segítséget nyújtunk az önkormányzatoknak a szankciós energiaárak okozta többletköltségek kigazdálkodásához – olvasható Varga Mihály közösségi oldalán. A pénzügyminiszter hozzátette: a többlettámogatás egyebek mellett a közvilágítás, az óvodák, a bölcsődék és a gyermekétkeztetés fenntartásában is segíti majd a településeket. A szükséges fedezetet biztosítani fogja a jövő évi költségvetés.
A december 14-én, a délutáni órákban közzétett bejegyzésből nem derül ki, hogy milyen kritériumok és feltételek alapján kívánja segíteni az állam a helyhatóságokat, annyi azonban leszögezhető, hogy a szaktárca vezetője által megnevezett, többlettámogatásban részesítendő területek mindegyike fellelhető Gödöllőn.