Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Az sms-ben és emailben érkező, adóvisszatérítéssel kecsegtető adathalász üzenetek után a csalók új módszerekkel próbálkoznak. Telefonon, rezsitartozásra hivatkozva kérnek a gyanútlan ügyfelektől adatokat, nemritkán pénzt. Senki ne dőljön be a trükknek, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) nem hajt be áram- és gázdíjtartozást!
Mielőtt elkezdődik egy NAV-végrehajtás, szinte mindig megelőzi egy hivatalos levél, amiben a hatóság felszólítja az adózót elmaradása befizetésére.
Nem tartozik a NAV feladatai közé – a kukadíjon kívül – a rezsitartozás, így sem az áram-, sem a gáztartozás behajtása. Ezeket polgári jogi követelésekként a bírósági végrehajtó kezeli a közös költséghez és a vízdíjhoz hasonlóan.
A NAV munkatársai, ha esetleg személyesen keresik fel az ügyfelet, minden esetben szolgálati igazolvánnyal igazolják magukat. Forrás: Nemzeti Adó- és Vámhivatal