Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Hosszú és kényszerű, mintegy húszévnyi szünet után visszatérnek a kapucinus szerzetesek ősi, a sokak által ismert és látogatott búcsújáróhelyen kialakított máriabesnyői kolostorukba. A visszatérés kapcsán július 31-én, a délelőtti órákban hálaadó ünnepi szentmisét celebráltak a kegyhely Nagyboldogasszony-bazilikájában. A Magyar Kurír tudósítása alapján elmondható, hogy az új, nemzetközi szerzetesközösséget kezdetben egy magyar és három külföldi (csángó, szlovák és olasz) paptestvér alkotja. A kolostort a kapucinus rend a Brindisi Szent Lőrincről nevezett és a szerzetesi élet megerősödését célzó projekt keretében nyitja újra.
Aki nem tudott részt venni a július utolsó napján lezajlott hálaadó szentmisén, az alábbi videón visszanézheti a teljes szertartást: