Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Standolással kezdte a július első munkahetét a Gödöllői Rendőrkapitányság munkatársa, aki a nagytarcsai polgárőrök társaságában a Gödöllő szomszédságában található mogyoródi Aquarénát kereste fel, hogy bűn- és baleset-megelőzési kitelepülést tartsanak.
Mészáros Melinda, a Gödöllői Rendőrkapitányság bűnmegelőzési előadója (képen jobbra) úgy fogalmazott, hogy minden korosztály figyelmét felhívták a nyár és az azzal járó fürdőzés veszélyeire, valamint az értékek védelmére. Mivel a napokban volt a Kábítószer-ellenes Világnap, a fiatalokat ezzel a témával is várták az árnyékos asztalnál egy-egy drogprevenciós beszélgetésre. Tekintettel arra, hogy nyáron az úszás mellett a biztonságos bringázásról is fontos szót ejteni, ezért a gyermekek – a hasznos tanácsokon kívül – láthatósági mellényt is kaptak, miközben a kicsik aszfaltrajzoló-képességüket gyakorolhatták az árnyékban.