Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Adománygyűjtő akciót kezdeményezett a gödöllői székhelyű Hely az Érték Városvédő Egyesület az Ukrajnában február 24-e óta zajló háború elől a kárpátaljai magyar lakta Bakos településen ideiglenesen elhelyezett menekült édesanyák és gyermekeik megsegítésére.
A civil kezdeményezéshez – az egyesület tagságán kívül – szimpatizánsok is csatlakoztak, valamint az Ecofamily gödöllői boltjának dolgozói is hozzájárultak az adományozási akció sikeréhez.
Az összegyűlt adományokat, elsősorban tartós élelmiszereket, fertőtlenítő- és tisztítószereket, tisztálkodási eszközöket, takarókat, babaápolási cikkeket, pelenkákat és édességeket a Hely az Érték Városvédő Egyesület nevében május utolsó napján Vörös István jutatta el Mező Miklós református lelkésznek (képen balra), aki vállalta, hogy gondoskodik a felajánlott és összegyűjtött hasznos cikkek további szállításáról és célba juttatásáról.