Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Tonkababos málnavelővel és ostyával tálalt, enyhén sós pisztáciafagyi is kapható a Gödöllői Királyi Kastély kávézójában. Ez önmagában nem lenne különleges hír, ám, ha hozzátesszük, hogy Fazekas Ádám rétsági cukrászmester jeges ínyencsége tavaly decemberben első díjat – ha úgy tetszik, világbajnoki címet – nyert a Gelato Festival World Masters nevű versenyen, Bolognában, máris nagyobb a kíváncsiság. A „pisztácia gyümölcse” fantázianévre hallgató fagylalt már korábban is hódított rangos nemzetközi versenyeken, a szakemberek szerint főként azért, mert formabontónak nevezhető, hogy teljesen természetes alapanyagokból készül.
Ezek után nem marad más hátra, mint tesztelni a világbajnok fagyit Gödöllőn, az egyetem területén található Kútház Kávézó által a királyi kastélyban üzemeltetett Cafe Ida kávézóban.