Mi határozza meg a SEO árakat?
A hazai online marketing egyre szélesedő piacán a keresőoptimalizálás, azaz: a SEO is egyre fontosabb szerepet kap. Most sorra vesszük, hogy mik befolyásolják az internetes marketing ezen területén az árak alakulását.
Mi az a SEO? Mielőtt még kitérnénk arra, hogy milyen tényezők határozzák meg az árakat, nézzük meg, mit is jelent maga a keresőoptimalizálás.
A SEO egy rövidítés, mely a search engine optimization szóból ered. A magyarul keresőoptimalizálásként fordított tevékenység lényege, hogy egy adott honlap megjelenését javítsa és előremozdítsa az organikus, azaz a nem fizetett keresési eredmények között. A jól bevált gyakorlatok és taktikák alapján három részterületre szokták bontani a SEO-teendők körét, amik a következők: • technikai optimalizálás, • tartalmi, vagyis on-page SEO és • a hivatkozottság erősítése (off-page SEO)
A Google – merthogy Magyarországon elsősorban erre optimalizálunk – persze sok egyéb faktort figyelembe vesz, amik a pozicionálás szempontjából szintén fontosak. Érdekesség, hogy a cikkünk írásának időpontjában az itthon keresők több mint 95 százaléka a Google keresőt használja. Ennek tükrében talán nem is meglepő, hogy a hazai piac miért erre a keresőmotorra fókuszál.
A szolgáltatás típusa A keresőoptimalizálás árazása nagyban függ attól, hogy milyen típusú szolgáltatást veszünk igénybe. Idehaza elterjedt konstrukcióknak számít a sikerdíjas verzió, a havidíjas keresőoptimalizálás, a projekt alapú és az óradíjas elszámolás. Az első két eset a teljesen kiszervezett SEO-ra jellemző. Az utóbbi kettőt pedig akkor szokás igénybe venni, ha egy adott helyzetben szeretnénk javulást elérni. Ez lehet akár egy SEO jellegű technikai hiba elhárítása is.
A verseny mértéke A keresőoptimalizálás világában kifejezetten igaz, hogy nincs két egyforma projekt. Minden eset más és más. Akadnak olyan témák és réspiacok, ahol minimális befektetéssel is szép eredményeket lehet elérni. Viszont ez a ritkább. A kompetitívebb területeken nagyobb anyagi- és energiaráfordítással kell számolni. Sok piacon pedig annyira kiélezett a verseny, hogy évekkel előre kell tervezni. Ugyanakkor a képlet egyszerű: legyen jobb, mint versenytársai! (x)
|
Online kaszinók
Magyarország
Kamerák előtt Gödöllő és a környező települések sportolói
|