Gödöllői szemszögből nézve minden bizonnyal a hónap híre volt, hogy 40 milliárd forintos – részben OTP Banki, részben kormányzati – támogatás szolgálja a Gödöllői Királyi Kastély átfogó felújítását. A nem mindennapi finanszírozási konstrukcióval megvalósuló beruházás-sorozat kapcsán számos dezinformáció (szalonképesebben: tévhit) látott napvilágot, főleg a közösségi oldalakon megjelent hírek kommentjeiben. Azt gondoltuk néhány tény(adat) tisztázásra szorul, ezért dr. Ujváry Tamást, a gödöllői műemlék-együttest működtető gazdasági társaság ügyvezető igazgatóját kértük meg arra, hogy segítsen eloszlatni az olvasói és kommentelői „félreértéseket”.
Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Emlékezetessé vált Pataki Anna bemutatkozása a MATE-Gödöllői EAC színeiben Németországban, a Berlin Félmaratonon. Kárai Kázmér 25 éves tanítványa egy portugáliai edzőtábor után remek formában érkezett meg a német fővárosba. A verseny első métereitől kezdve az élbollyal haladva, az előre eltervezett stratégiát maximálisan betartva, 1:11:32 órás új, kiváló egyéni csúccsal a 13. helyen ért célba. Anna remek teljesítménye bizakodásra ad okot a szezon következő versenyire.
Pataki Anna sikerének értékét növeli, hogy Papp Krisztina 2014 márciusában, Koppenhágában elért 1:10:08 órás ideje óta nem futotta le magyar női versenyző olyan gyorsan a valamivel több mint 21 kilométeres távot, mint április 3-án Pataki Anna.